22. června 2014

LEANGAINS REVIEW: Pro a proti

Zdravím vás!

Už je tomu více než 2 měsíce ("to-to-letí klišé"), co jsem se pustila do přerušovaného půstu (Intermittent Fasting), tedy do tzv. leangains (psala jsem o tom zde), takže si to žádá nějaké zhodnocení. Už v průběhu jsem si zapisovala různá pro a proti. Nejdřív jsem z toho byla hrozně nadšená, unešená, vznášela jsem se kdesi v půstovém nebi (dokonce se mě lidi ptali, jestli nejsem zamilovaná) a převažovala samá plus. Nicméně v poslední době s návratem do plného pracovního procesu jsem na tom už viděla jen ta negativa a momentálně se snažím vrátit do původního režimu na všední dny a o víkendy půst nechávat. No a jak bych to teda shrnula nějak celkově?

V bodech asi takhle:


  • Osobně při IF vypiju víc vody. Když nejím, prostě piju.
  • Víc energie => líp se cvičí => lepší výkony => větší efektivita :)
  • Víc zeleniny! Když schází makra, hodíte tam zeleninu :D
  • Každé jídlo je taková malá hostina.
  • Lepší organizace času. Člověk nemusí koukat na to, kdy potřebuje během dne svačit, aby mohl někam jít nebo něco udělat. 
  • Menší zátěž na zuby. Nemusíte se pořád vrtat v puse mezizubní nití nebo pidi-kartáčkem, protože když se najíte jen 3x za den, tolik bordelu se vám v zubech neusadí :D
  • Nechce se mi "cheatovat", protože se pokaždé s leangains jídlem nacpu do psychické i fyzické sytosti, takže nemám potřebu.
  • Ovesná kaše k večeři? No komu by se tohle nelíbilo? :D
  • Zlepšila se mi pleť a zmizel mi ekzém na rukou!
  • Lepší likvidace potravinových zásob. Dřív jsem všechno pořád dělila, schovávala na další den a ve finále jsem většinu toho schovaného jídla vyhodila. Takhle se sní všechno pěkně najednou.
  • O víkendu si klidně dám ranní cardio/HIIT. Bála jsem se, že u toho umřu, ale už jsem si nějak zvykla. Hrozně mě to po ránu nabije energií a mám pak celý den lepší pocit :)
  • Pro rozlítané lidi, co se nestíhají během dne najíst, je to ideální.
  • O víkendy (alespoň ty bez rodinných návštěv) to funguje parádně. 
  • O zkouškové to bylo taky super. 

  • Občas je ráno prostě hlad. Ani mě netrápil pocit únavy nebo vyčerpanosti, ale toho kručícího žaludku. Nicméně dalo se to celkem ukočírovat vodou, kafem a čajem. O víkendy vstávám mezi 9. - 10. a to pak nemám problém vstát, zacvičit si a najíst se třeba až v poledne. Ale v pracovní dny s budíčkem v 6 je to FAKT krutý. Ještě když v práci koukáte na kolegy, jak si pěkně svačí, nebo když náhodou zrovna organizujete konferenci a máte kolem sebe všude jídlo, se kterým musíte manipulovat... :D
  • Počítání a vážení. Zjistila jsem, že ač jsem posedlá plánováním, tabulkami, grafy apod., hrozně mě obtěžuje to zapisování, vymýšlení a vážení jídla. Dřív mi to nevadilo, ba naopak, ale asi už jsem z toho nějak vyrostla :D
  • Po jednom velkém high carb-jídle potřebuju tak 20 minut, než se vůbec můžu zvednout z místa :D 
  • Lidi na vás koukají jak na exota. Nejdřív to bylo nepříjemné, protože koukat na oplácanou holku, jak se nacpává obří porcí jídla, asi není pro konvenční povrchní společnost úplně přijatelné. Ale víte, jak to je: "Nikdy nic nevysvětlujte! Přátelé to nepotřebují a nepřátelé vám ani tak neuvěří."
  • Miluju snídaně a ranní fotky ovesných kaší na Instagramu! Takhle jsem na ně nemohla koukat :D
  • Pocit takové té až nepříjemné "nacpanosti".
  • Musela jsem pořád chodit nakupovat, protože jsem měla dojem, že neustále dochází jídlo.
  • Nemohla jsem v noci spát, pořád jsem byla naspeedovaná nebo nacpaná.
  • Všichni okolo mě pořád jedli a já vlastně jen trávila svoje jedno velké jídlo :D
  • I když vám všechno "pasuje do maker", neznamená to, že vám to pasuje i do krabiček na oběd :D
  • Ač to vypadá, že IF člověka osvobodí od krabičkování, není tomu tak. Krabičky s sebou pořád taháte, jen se jich zbavíte více najednou. 
  • Sice člověk nehlídá, že jí každé 3-4 hodiny, ale musí si hlídat časové okno
  • Z hlediska nějakého sociálního života je to pěkně na prd. Pokud tedy vaši kamarádi či kolegové taky nepůstujou.
  • Výkyvy nálad. U mě to teda souvisí s tím, jak se vyspím, nebo i s cyklem, ale jak byl ráno hlad, nebylo se mnou lehký vydržet...

Takže za mě má IF svá pro i proti. Třeba vám to pomůže při rozhodování, jestli do toho jít nebo ne. Rozhodně doporučuji všem experimentátorům :D Jak jsem říkala, momentálně nechávám IF o víkendech, protože mi to líp vyhovuje časově, přes týden normálně snídám i svačím. Musím teda přiznat, že mám nyní zas nějaké trable a dost se v jídle plácám, ale postupně se to zlepšuje. Řím taky nepostavili přes noc ;) Ale o tom se rozkecám víc zase příště :D


Šli byste do IF? Máte s tím podobné nebo jiné zkušenosti? Dejte vedět!



Zatím se (s)mějte a užívejte zbytek víkendu!
A. G. ッ

6 komentářů:

  1. mě se dobře cvičí v půstu, ale v den kdy necvičím normálně snídám. Nebo snídám, když jdu cvičit odpoledne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se právě taky pak líp cvičí, tak na tom asi něco bude! :D

      Vymazat
  2. Mě by zajímalo, jestli jsi díky tomu třeba shodila? :)) Čtu na leangains hodně pozitivních komentářů, ale ještě jsem tedy od nikoho nečetla, zda mu to třeba pomohlo snížit % tuku, nebo zda prostě díky tomu shodil. :))

    OdpovědětVymazat
  3. No, neshodila jsem ani deko :D A to jsem se snažila fakt jíst podle výpočtů z tabulek, cheatovala jsem minimálně a ZP mě přepadlo jen párkrát. A dokonce se mi i líp cvičilo. Mému tělu prostě asi líp vyhovuje spalování na menší a častější porce. Ale o víkendy mi fakt hrozně vyhovuje IF! Z mnoha hledisek :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych do toho nešla, neboť když nemám po třech hodinách své jídlo, mám hlad jsem podrážděná a nervózní :D stará dobrá klasika je v tomhle moje jasná volba. Věřím, ale že někomu to vyhovovat může;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Jak je hlad, to lítaj blesky na všechny strany :D A zkusí mě někdo o to jídlo ošidit! :D

      Vymazat

Ráda odpovím na jakýkoli váš názor, připomínku či dotaz. Pochvaly mě potěší a kritika je občas taky třeba :)
Díky,
P. ッ

© 2012-2016 by Papush