17. dubna 2014

REPORTÁŽ: Leangains - den první!

Zdravím Vás!

Možná už jste to zaregistrovali na Instagramu, ale i tak se musím o své první dojmy podělit i zde, protože jsem z toho prostě vedle :D Ano, správně, pustila jsem se taky do tzv. přerušovaného půstu (Intermittent Fasting - IF), konkrétně do typu Leangains (je to teď totiž děsně in :D (samozřejmě si dělám srandu :D)). Určitě jste o tom už četli na blogu u B*, Bloss nebo u Nikki. Právě díky jejich (vesměs pozitivním) zkušenostem jsem se rozhodla, že do toho půjdu taky. Tímto jim chci tedy poděkovat za výborné inspirativní články! :) Pročetla jsem i spoustu dalších blogů, webovek, diskuzí, dokonce jsem našla i silné anti-IF články... Asi to není pro každého, ale pro lidi milující extrémy a s potřebou neustále zkoušet něco nového je to podle mě jak dělané! Mně už jsou po cca 3 týdnech cyklování pěkně volné kalhoty, tak je čas to trochu víc nakopnout :D Je samozřejmě brzo na nějaké velké závěry či hodnocení, jde čistě jen o ten první den a mé dojmy :)


Leangains konkrétně spočívá v tom, že se člověk 14 hodin postí a pak během 10 zbylých hodin dne "normálně" spořádá svůj běžný denní příjem, který se mění v závislosti na tom, zda se v daný den cvičí nebo ne. Já si svůj příjem a rozložení živin napočítala tady na téhle prima kalkulačce. Po zadání všech hodnot mi vyjelo celkem příjemné řešení, pohleďte sami :D


Včera jsem tedy v 8 večer povečeřela high carb "cheat" meal (dala jsem si salát s cizrnou a zaplácla to pěkně hezky celou Oreo Milkou >> Annie, jseš teda pěkný prase!), takže svůj cheat meal už mám v tomhle týdnu odbytý, no a další jídlo mě čekalo až v 10 ráno. Přichystala jsem tedy do krabiček vločky, zeleninu a kuskus a cca v 00:27 středoevropského času jsem usnula.

Prozatimní "forma"
Budík v 6:30 mě sice nějak nemotivoval k opuštění vyhřáté postele, ale pomalu jsem se vycaprcala a šla si udělat netradičně kafe (koupila jsem si to skvělé vanilkové!). Po třetím převlíknutí outfitu můj snídaňově založený trávicí trakt čekal šok v podobě kafe místo ranní porce #MéOvesné, ale nějak to pochopil a vyrazila jsem zběsile do práce. Myslela jsem si, že budu cestou do toho půlkilometrovýho krpálu umírat, ale zvládla jsem to. Pak mě v 8 čekala pracovní hodina ruštiny. Uvařila jsem si na to zelený čaj a když cca v 9:10 došel, poprvé se hlasitě na celou místnost ozval pan prázdný žaludek (dokonce to znělo i trochu rusky), který jako odpověď dostal sklenici vody (česky).

10:00 - první jídlo složené ze 100g ovesných vloček, půl vaničky tvarohu, kelímku jogurtu, skořice, lžičky máslíčka a pokrájeného celého banánu. Tlačila jsem to do sebe skoro půl hodiny a docela jsem se zapotila. Ale cítila jsem se pak celkem příjemně nacpaná a uspokojená :D


Pak následovaly "běžné" pracovní úkony plus od 11 hodin lítání po celé Praze (v nových botách, ze kterých mám slušný puchýře), ze kterého jsem se vrátila zpět do práce po půl třetí. Byl tedy čas nechat nabobtnat kuskus a nakrájet zeleninu! Všichni se hrozně divili, že jdu teprve obědvat, ale nikomu nic vysvětlovat nehodlám. Deal with it! :D Kuskusu bylo v syrovém stavu 60g, po nabobtnání tak kilo, plus k tomu celé balení nízkotučného cottage sýra, hodně zeleniny a lžička olivového oleje. Jako dezert padla za vlast moje první Quest Bar ever - Lemon Cream Pie (Lemon pie heaven)! Questkám věnuji zvláštní článek, zaslouží si to :)



Po práci jsem měla jít do školy, ale protože ty puchýře byly fakt ošklivý a nechtělo se mi ťapat nikam dál než domů, zatáhla jsem to a šla místo toho doma cvičit (asi 3 hodiny po jídle). Překvapivě se mi NTC-čkovalo i elipticalovalo velmi dobře! Vůbec mi nelítala tepovka nikam do třetí zóny, kde předtím byla pořád, jela jsem střední a nízkou zátěž i při výpadech, dřepech apod., takže super (a to jsem to neflákala! :D)!

Pak přišla opožděná večeře, jelikož jsem se zapomněla u vyřizování e-mailů, ale i tak bodla. Dala jsem si 6 česnekových knäckebrotů, půl balení šunky, plátek sýra, svazek ředkviček a rajčata. Sečteno a podrženo, za celý den 1643 kcal, 229g sacharidů, 103g bílkovin, 35g tuků (teda tolik jsem snad v životě do těch kalorických tabulek nezadala, divím se, že neexplodovaly :D). Na mě docela slušný výkon, lepším se :)

Dneska zkouším cardio na lačno, jsem zvědavá, co to udělá! Na té teorii o pálení tuků něco bude:


Co vy? Zkusili byste nějaký ten půst, nebo máte jinou "experimentální metodu", či raději upřednostňujete klasické stravování? 


A to je prozatím vše. V LG pokračuji vesele dál, myslím, že by to mohlo být konečně to pravé ořechové pro mou potrhlou osobu :) Za dva týdny udělám nějaké první velké srovnání, ale stejně je brod ještě daleko. Zkusím ty kalhoty ale alespoň popotáhnout malinko dolů :D Musím si taky udělat nějaké správné selfie-mirror-foto, abych měla pak co porovnávat!

Vy mějte pěkný den a brzy na viděnou! :)

A. G. ッ

11 komentářů:

  1. Já toto obdivuji, člověk určitě ušetří spoustu času, že se nemusí tolik zabývat tím jídlem...zkoušela jsem jíst podle Jill 4x denně, ale absolutně mi to nevyhovovalo, jsem raději za menší porce vícekrát denně, takže sem se po necelých třech týdnech vrátila ke svým porcím 6x denně :)) Ale věřím, že i tento způsob stravování přináší dobré výsledky, každý si musí najít to svoje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já právě hlavně zkouším kvůli času a kvůli tomu, abych pořád nemyslela na jídlo a nemusela tomu všechno přizpůsobovat. Přesně tak, každý si musí najít to svoje :))

      Vymazat
  2. Já to chci zkusit jako experiment v létě :) a quest barky si nezaslouží vlastní článek, ale vlastní blog, nebo vlastní internet !!!! :D (i když zrovna citronová mě moc nenadchla, ale pořád byla super xD)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Experimentům jedině zdar! :D Určitě stojí za to si to aspoň vyzkoušet ;)) Jo, to máš pravdu :D Já mám hrozně ráda citronovou příchuť ve všem, ale každopádně jsem zvědavá i na ty další! Ach jo, kdyby jen nebyly taaak drahý :/

      Vymazat
  3. Taky sem na to koukala, ale zatím mi vyhovuje jídlo 4x denně...ale jsem zvědavá na tvoje výsledky, třeba mě taky nakopnou! Ale ty rána si fakt nedovedu představit :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se děsila těch ranních hodin, ale překvapivě jsem si dneska i v pohodě zacvičila! Snad to teda přinese nějaké ovoce :))

      Vymazat
  4. Dávám přednost sportu jako takovému, protože mě víra ve zpevňování a hubnutí pouze (nebo z velké části) za pomocí jídla už přešla. Vím, že jídelníček nejméně z 50% ovlivňuje naší postavu, ale poslední dobou jsem čistě rozhodnutá pustit se do toho za pomocí hesla "hodně vody, hodně spánku, hodně sportu a ruce pryč od jezení po šesté hodině večerní" :-DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noo, člověče, ten jídelníček tvoří až 80% naší postavy :) A podle mě nejezení večer už je vyvrácený mýtus. Ale nechci ti do toho kecat, každý jsme z jiného těsta a každému vyhovuje něco jiného :D

      Vymazat
    2. Nám zase na trenérském kurzu říkali, že strava je to z 60%...

      Vymazat
  5. Něco na tom IF prostě bude! Zkoušela jsem to o víkendu a bylo mi fajn. I když to byly jen dva dny. Stejně jako Haanule se na to hodlám vrhnout o prázdninách :) Zatím mi sice vyhovuje ten můj systém, ale přistihla jsem se, že se většina mých myšlenek pořád a pořád točí jen kolem jídla, takže možná kdybych se pořádně nacpala, přešlo by mě to :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se právě točily myšlenky pořád kolem jídla. Teď jsem docela v klidu a dělám a myslím na spoustu jiných věcí, dokonce jsem víc aktivní, a nemusím řešit, že někam jdu a nemám s sebou svačinu... Za vyzkoušení to určitě stojí! :))

      Vymazat

Ráda odpovím na jakýkoli váš názor, připomínku či dotaz. Pochvaly mě potěší a kritika je občas taky třeba :)
Díky,
P. ッ

© 2012-2016 by Papush