28. srpna 2013

TAK, A TEĎ ZAČÍNÁM FAKT MAKAT!!!

Sakra!

Sakra, sakra, sakra! Pořád nemám v Praze internet (na UPC je zkrátka spoleh), tak tohle píšu jak jinak než v práci :D Ale jinak Vás samozřejmě zdravím! Musím Vám totiž napsat, jak jsem si šla pro svůj jídelníček od poradkyně a jak to teď budu mít a co budu dělat a nedělat, jíst a nejíst, než sesmolím další měsíční review, protože tam by se to všechno nevešlo (víte, jak jsem ukecaná :D). Takže hleďte!

Když jsem dorazila na onu „sešn“, probraly jsme s poradkyní, co se za ten měsíc změnilo a tak. Měla evidentně radost za mě, když jsem jí sdělila, že už nebudu denně někam 3-4 hodiny dojíždět, budu moct vstávat jako normální lidi a že do práce i do školy to mám teď nanejvýš půl hodiny. 
Pak vytáhla z desek moje jídelníčky za týden, co jsem jí posílala. Vykulila na mě oči a řekla, že mám všechno naprosto správně, že ty její jídelníčky jsou stokrát horší :D Pak mi teda vysvětlila, co dělám špatně. Prý na hubnutí mám moc jídla, málo bílkovin a moc cvičení. Já samozřejmě vím, že můj největší problém je přejídání, ale prý se správným jídelníčkem a low-stressovým režimem to zvládnu. Dala mi mé „Desky“ a vysvětlila pár věcí, co musím změnit. Když bych to měla shrnout, tak asi největší změny jsou následující:
  • 70% denního příjmu mám sníst dopoledne (včetně oběda);
  • odpoledne zbytek, který musí obsahovat hlavně bílkoviny a tuky, minimum sacharidů;
  • celkový denní příjem mám nějakých 1350 kcal jen v jídle (90g B, 158g S, 37g T);
  • ve dny, kdy cvičím, mám navíc protein s mlékem, který mám pít na noc (musím zhubnout tuk a zároveň přibrat svaly);
  • takže pak přijmu nějakých 1500 kcal.

Nový přírůstek do nového bytu :))
Taky prý cvičím jak blázen a svaly zjevně nemám, což je příklad úplně klasického katabolismu - vysoká zátěž, málo jídla – tělo si bere energii ze svalů. Doporučila mi pořídit si BCAA (aminokyseliny, které zabraňují katabolismu, zlepšují výkon a urychlují regeneraci svalů), tak jsem si šla hned objednat na doporučení od kamaráda tyhle na Ronnie.cz (dokonce jsem si zaflirtovala se sympatickým prodavačem, to jen taková vsuvka :D). Můžu pokračovat ve stávajících aktivitách, ale dát si pořádně do těla 3x až 4x týdně stačí. Nemám prý počítat to, když si jen tak vyjedu na bruslích nebo na kole, ale jen cvičení, kdy budu vyloženě makat a posilovat.

Inu, dostala jsem instrukce, týdenní jídelníček, kterým se prý nemám řídit a jíst si svoje potraviny, které mají být podle ní ukázkově zdravé :D, a za 14 dní mám přijít na kontrolní měření.
Jen na kukandu vám ukážu jídelníček na jeden den, který mi tam dala jako doporučený:
  • SNÍDANĚ: 150g jogurt ovocný (3,5% tuku), 30g müssli (natural s oříšky nebo sušeným ovocem)
  • SVAČINA: 50g Bebe sušenky, 120g banán, 200g acidofilní mléko
  • OBĚD: 90g kuřecí prsa s pancettou (po úpravě), 100g vařené těstoviny
  • SVAČINA: 140g Ovofit
  • VEČEŘE: 90g kuřecí steak, 200g zeleninový salát, lžička olivového oleje
Divila jsem se, že jsou tam ochucené tvarohy, jogurty a Bebe sušenky, ale poradkyně říkala, ať to zas tolik nehrotím, že to taky není dobrý :D Že ona sama zhubla přes 30 kilo a nepotřebovala žádnou speciální zdravou výživu. Tak jsem si řekla, že hrotit to zas tak nebudu a trošku jsem se inspirovala (bez Bebe sušenek teda).

A takhle jsem si to přizpůsobila, aby bylo správné to rozložení živin, např. dnes:
  • SNÍDANĚ: kaše (vločky 40g, mléko 200 ml), hrozno 50g, kokos. mléko 20g, agáve sirup
  • SVAČINA: parfait (vločky 20g, hruška 100g, Hollandia 50g, tvaroh 50g)
  • OBĚD:  jasmínová rýže (40g syrová), čínská zeleninová směs 100g, tofu 100g
  • SVAČINA: ovofit jahodový, 4 Cornies chlebíčky s lněným semínkem
  • VEČEŘE: salát ze 100g šmakouna, papriky, rajčat, okurky + 90g tvarohu s trochou kakaa

Už jste někdo zkoušel tohle?
Ehm, já ano a nedopadlo to nějak dobře... :D
Co se týče cvičení, tak musím přibrat svaly hlavně na trupu a břiše, takže ho určitě budu posilovat 3x týdně (6 weeks 6pack, AB Ripper, 8 minutes ABS atd.). Nicméně posilovat se musí všechno J Skládám si teď cvičení sama. Jednak mě to hrozně baví a rychleji mi to uteče a jednak šetřím koleno, které mě stále zlobí. Snažím se 3x týdně o posilování, které vypadá asi takhle:
- 10 minut rozehřátí na elipticalu
- 30-40 minut posilování: 3-4 série x2, každá po 5 cvikách x15
- 20 minut cardia

Někdy vezmu činky, někdy gumu, jindy gymbal, nebo expandér (konečně jsem si ho zavěsila a mám z něj takové slabší TRX :D) a je to fajn :) Nemůžu teď moc hopsat Jillian a spol., u nás v baráku jde všechno hrozně slyšet a nechci si hned znepřátelit sousedy :D I když o víkendu jsem docela hlasitě kickboxovala a nikdo si zatím nestěžoval :D A taky samozřejmě nebudu zanedbávat cardio! 3x týdně v tepovce eliptical / brusle / rychlochůzi. Jeden den bude čistě REST!

Taky motivace :D

Tak, to by bylo vše (a že toho nebylo málo, co? :D). Gratuluji Vám, jestli jste to dočetli až sem! :D

Jsem zvědavá, jak mi to půjde! Nový jídelníček praktikuju od čtvrtka a zatím je mi fajn, cítím se víc "svěže" a "čistě", nemám hlad nebo tak, jen mi přijde, že potřebuju nějak víc spát. Asi jak mám za poslední dva roky budíčku v 5 ráno deficit :D Fakt mi dělá problém vstát na budík v 6, vždycky ho vypnu a ležím ještě do sedmi, a to chodím spát pořád stejně kolem 11 hodin večer a ani jsem nikde netrajdala po nocích  o víkendu… No, třeba to fakt potřebuju jen dospat :)

Mějte se zatím krásně, už brzy Vás zase obšťastním nějakým příspěvkem :D

A. G. 


3 komentáře:

  1. upřímně ten jídelníček od poradkyně se mi vůbec nelíbí, no jsem zvědavá jak ti to s ním půjde.. protein chápu, ale BCAA? no nevim, podle mě je to zbytečné..

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně jak píše Péťa, ten jídelníček je opravdu takový pochybný. :/
    A rovněž souhlasím s tím, že BCAA mi přijdou docela zbytečné.
    Každopádně jsem zvědavá na tvé výslekdy! :))

    OdpovědětVymazat
  3. jé, docela tě obdivuju :)od června jedu na zdravé vlně (od požírače všeho a pořád k užnikdynebudujísthnusnýhranolkysesmažákem moralistovi), s jídlem mi to docela jde, ale k tomu pohybu si pořád nějak nedokážu najít cestu, no teď jsem se vrátila z dovči a chci jít taky zas do sebe, žádný flákání! tak hodně štěstí :)

    OdpovědětVymazat

Ráda odpovím na jakýkoli váš názor, připomínku či dotaz. Pochvaly mě potěší a kritika je občas taky třeba :)
Díky,
P. ッ

© 2012-2016 by Papush