19. června 2013

POVÍDÁNÍ: Pohoda, větrák, změny a jídelníček aneb jak se mi daří :)


Zdravím vás ze své podkrovní sauny!

Doufám, že se máte fajně a přežíváte v tomhle úmorném vedru, ve kterém já osobně fakt nemůžu naprosto nic dělat. Při učení se mi chce spát, jen vyjdu ven, tak jsem zpocená jak vrata od chlíva, o cvičení ani nemluvím, fakt proklínám neklimatizované MHD a přecpané tramvaje plné smraďochů, prostě lahoda. Doma mě drží při životě můj mini větrák, jinak tu mám 35°C! Nicméně, protože už mám to nejhorší ze zkouškového za sebou, dá se říct, že mám prakticky hotovo (kromě jednoho extra easy zápočtu, jedné zkoušky v září a napsání eseje), čeká mě už jen práce a o víkendy doufám volno. Takže píšu tenhle vykecávací sobecký článek, abych vás informovala, jak mi to vlastně jde, co dělám, co jím a tak :)


HOT NEWS!
A to doslova hot v těchto dnech! První důležitou věcí je asi to, že se povedlo prodat náš byt hned prvnímu zájemci první den, takže do konce srpna se musím pakovat a odstěhovat se do Prahy, kde zatím pořád sháním nějaké bydlení. Docela se těším, až mi odpadne denní tříhodinové dojíždění a budu mít spoustu času na jiné věci než na svůj kolotoč autobus-práce-škola-autobus. Uvažuju, že se možná upíšu někam do posilky a budu taky zkoušet něco nového, taky budu mít spoustu možností, co s volným časem, prostě se těším, ač Prahu nemám ráda a na své maloměsto nedám dopustit. Ale asi je zkrátka čas se odpoutat a jít dál, změna je život :) A druhou nejdůležitější věcí je můj nový objev, se kterým na sebe pořád koukáme, ale ještě se nám nepodařilo prohodit spolu ani slovo, tak doufám, že se to nějak změní (heh, jasně!). Taky mi jde má červnová výzva, ale o tom více v červnové review :)

MŮJ JÍDELNÍČEK
Už hodně dlouho jsem sem žádný nedávala, takže tady je jeden příklad ze zkouškového, kdy jsem fungovala přibližně od 8:00 do 0:30 následujícího dne. Zítra mi začíná opět pracovní proces, takže nastane režim 5:00-23:00, moc se na to těším... :/ Normálně si jídelníčky nezapisuji, ale tohle jsem hodila do tabulek a vyšlo mi to překvapivě pěkně :)

Neděle 16. 6. 2013
9:00
Ovesná chia kaše s hrozny a kokosovou polevou
415 kcal
12:00
Kuřecí rolka se šunkou a sýrem, batáty, salát s balkánem
448 kcal
15:30
Banánová proteinová zmrzka s čokoládou (po cvičení)
271 kcal
19:00
Polentové placky s mozzarellou a rajčaty
302 kcal
95g B - 156g S - 46g T
1437 kcal
Cvíčo
Bikram Kickbox Fast Fix 1 :D
- 300 kcal


Trochu připálené batáty, které mi ale chutnají i tak :)
Moc na sobě normálně nešetřím, když vstávám dřív, mám samozřejmě ještě dopoledne svačinu, o pracovní dny i dvě svačiny odpoledne, ale i tohle je úspěch na to, že jsem zbytek dne proležela mezi tunami učení a nic jiného nevnímala! V porovnání s tím, jak jsem jedla třeba před rokem, je to, myslím, pokrok k lepšímu. Hlavně jsem vyřadila co nejvíc těch ,,umělých" a průmyslově upravených potravin a sním o hodně víc zeleniny. Občas ujedu na burákovém másle, čokoládě, ale základem je, že na to prostě většinou chuť nemám. Vždycky jsem po jídle potřebovala takovou tu ,,sladkou tečku" a teď vůbec :) Ovšem protože moje tělo si už asi zvyklo a nic to se mnou nedělá a váha i centimetry stagnují, rozhodla jsem ho trochu nakopnout!

CHANGE IS LIFE
Protože jsem holka zvědavá a potřebuju neustále zkoušet něco nového, rozhodla jsem se, že během července budu zkoušet takové menší sacharidové vlny, protože potřebuju nějakou změnu a nějak tělo šokovat, aby začalo pracovat. Rozdělila jsem si vlny na 4 dny, bílkovin budu jíst mezi 90-100 g na den, tuků nanejvýš 35 g a sacharidy budu vlnit takto: 65-130-195-260 g. Myslím, že to nebude nějak drastické a že to půjde :) Když jsem vlny zkoušela poprvé, věděla jsem kulové a neměla jsem vůli, kterou teď mám a vím, co a jak jíst, takže se na to docela těším. Hlavně nebudou žádné stresy, jen pohodička v práci a žádná škola, tak bude čas se věnovat zas péči o tělo :) A co budu jíst? Hlavními složkami potravy budou komplexní sacharidy (vločky, rýže, knäckebroty...), k tomu zelenina a občas ovoce a mléčné výrobky (tvaroh, bílý jogurt, cottage), maso (kuřecí, ryby), tofu, protein, vejce, ořechy - takže prakticky to, co jím normálně, jen budu střídat množství. Beru to i jako takovou menší očistu po dlouhém zkouškovém, kdy jsem během dne chodila pořád ujídat burákové máslo a čokoládičku, a taky jako novou výzvu! Cvičit se budu snažit stejně, jen v ty dny s nejméně sacharidy si budu dávat voraz. Takže to bude zásadní změna na následujících 32 dní, startující zítra 20. 6.! Držte mi palce!

CVIČENÍ
Mé cvičební plány tady aktualizuji každý týden, takže kdyby vás to zajímalo, můžete mrknout do záložky nahoře :) Zkouším teď ale všeobecně více nových workoutů a nebo si skládám své vlastní, takže i v tomhle je menší změna. Brzo sem přidám zas nějaké tipy, naposled to byla Chalene Johnson, chystám se poreferovat ještě ohledně P90X a Jillianině kickboxu.

Tak a to je asi vše, co jsem tu chtěla sdělit. Teď se musím dát do kupy a vyrazit do banky, i když nevím, jestli to má vůbec cenu, když se za chvíli stejně v obličeji celá rozteču a budu mokrá :D Pak taky musím ostříhat psisko, protože chudák chlupatej hrozně trpí v tomhle hicu. 

Vy se mějte krásně a někde se neupečte nebo neroztečte! :)

A. G. 

5 komentářů:

  1. třeba se ti Praha nakonec zalíbí :) Já ji taky nemám ráda, ale většina mých známých, kteří tam bydleli třeba jen chvíli, by tam chtěli zůstat a nemůžou si ji vynachválit! :)
    jídelníček máš super, já takhle vůbec jíst nedokážu. Sním toho daleko víc a ani to teplo mě od jídla neodradí :-/
    Banánovou zmrzku si dělám každý den :D takový obrovský pohár :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už v Praze právě bydlela na koleji a nelíbilo se mi tam, ale tak třeba to bude jiný, až budu ve vlastním :)
      Mě to teplo právě od jídla odrazuje, nemám teď vůbec hlad, jen piju a je mi hrozně :/
      Banánová je nej :))

      Vymazat
  2. potom napiš jaké ty sacharidové vlny byly, jestli se to dá vydržet atd. docela mě to taky láká :) u nás doma je úžasnej chlad, ale o to horší je vyjít ven :D teď si proti tobě připadám jako ten největší otesánek, radši ani nechci vědět kolik kcal za den sním :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě poreferuju :) já netrpím moc hlady v tomhle počasí, tak snad to vydržím :D no mně to tu vystoupalo na 38 ještě, snad už to půjde dolů, chci jít ještě cvičit Jillian a nepojít při tom na infarkt :D
      a přijde mi teda, že toho sním hodně, na to, že se fakt jen učím a chodím nanejvýš se psem před barák nebo do lednice a zpátky k učení :D

      Vymazat
  3. jo, dej vědět o těch sacharidových vlnách, já jím moc nevěřím totiž..
    u nás je hrozně! a ještě tu máme tmu, aby jsme to teplo zmírnili.. hrůza :D

    OdpovědětVymazat

Ráda odpovím na jakýkoli váš názor, připomínku či dotaz. Pochvaly mě potěší a kritika je občas taky třeba :)
Díky,
P. ッ

© 2012-2016 by Papush